سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ماه و مهر
 
قالب وبلاگ

میلاد با سعادت منجی عالم بشریت

میوه ی دل رسول الله ، یوسف زهرا سلام الله علیها

طاووس اهل بهشت حضرت مهدی عج الله تعالی فرجه الشریف بر همه منتظران ان حضرت مبارک باد.

التماس دعا


[ شنبه 90/4/25 ] [ 12:35 صبح ] [ فارا عطایی ] [ نظر ]

بارها گفتند بزرگان:

اسلام و دیانت را در افراد نبینید.اسلام را خود بشناسید و با عمق جان به ان ایمان بیاورید.

اما عده ایی تا یک عمل خطا را از یک فرد متدین میبینند که عملش با قولش یکی نیست به چشم اسلام میبینند و

گله و شکایت و قهر را شیوه خود قرار میدهند و کم کم خودشان را گمراه می کنند و از یاد خدا غافل میشوند.دردی که الان جامعه ی ما بدان مبتلاست.

 اگر چه متدینین خیلی باید مواظب رفتار خود باشند چرا که همین خسارتها را نصیب جامعه اسلامی می سازند.لا اقل روراست باشند.

دورویی و نفاق ریشه ها را می سوزاند.خدا همه ی ما را هدایت کند.


[ چهارشنبه 90/4/22 ] [ 1:42 عصر ] [ فارا عطایی ] [ نظر ]

روز جمعه به اتفاق چندتا از دوستان رفتیم نماز جمعه..

روز بسیار گرم و داغی بود.فکر کنم به چهل درجه رسیده بود.

داخل مصلی کولرها روشن بود ولی بازهم گرم بود .بعد اذان، امام جمعه (شهر سورک میاندرود)در خطبه ی دوم ، دل پری داشت از دست مسئولینی که پی گیر وضعیت عفاف در جامعه نیستن.از دست سیما و سینما که نگو.

(میگفت:چرا باید در روز تولد معصومین ما  در تلویزیون از بازیگرانی دعوت به عمل اید که از لحاظ پوشش مناسب نیستن؟چرا باید وضعیت عفاف در کشور اسلامی ما بدتر از کشورهای اروپایی باشد،

که همه ی این چیزا در انها آزاد است؟)و.......................

خلاصه اینکه کم کاری خیلیها ،داره حسابی اب به اسیاب دشمنان میریزه و مسئولین فرهنگی ما هم حسابی یا خوابن یا دلخوش کردن به چندتا اعمال ضربتی

چند وقت پیش که رفته بودیم بابلسر ، لب ساحلش که انگار نه انگار مامورین و.ایساده بودند.سواحل دریایی غرب مازندران هم که شهره ی افاق شده

 چون شبیه جزیی از یه مملکت اسلامی نیست.مسئولین چه طور میخوان جوابگوی شهدایمان باشن نمیدونم .ولی اینو میدونم که قطعا بچه هاشون عاقبت به خیر نیستن و خودشون اولین ضرر رو بابت بی توجهیشون میبینن.که بیشتراشون دارن میبینن و صداشون در نمیاد.

بعد نماز جمعه هم راهپیمایی داشتیم.با اینکه هوا خیلی گرم بود ولی خانومها اومدن یه صد نفری بودیم البته شهرمون خیلی کوچیکه و همین عده هم خیلی زیاد بودن.

تا بیایم خونه ساعت 3 شده بود.هیچکی تو کوچه ها نبود.افتاب  هم داشت هی مانور میداد.راستی وسط روز کی خواب بود کی بیدار؟

و خیلی پای ماهواره شاید اصلا نمیدونن توی مملکت چی داره میگذره.

به امید روزی که عفت و پاکدامنی و حیا داشتن زیور تمام زنان کشور اسلامیمان باشد.


[ شنبه 90/4/18 ] [ 8:17 عصر ] [ فارا عطایی ] [ نظر ]

بعضی وقتا عصرها به خاطر دخترا میریم دریا. عصرانمون رو هم میبریم اونجا یه زیلو پهن میکنیم و بساط عصرانه رو اونجا راه میندازیم.دخترا هم میرن اب تنی. کلی خوشحالی می کنن اصلا انگار سیر نمیشن از اب بازی .

اکثر ادمایی که وسط هفته میای دریا ، مسافرن.

از همه جای کشور هستن.تا چند سال پیش ساحل دریایی منطقمون خالی از ساختمان بود اما حالا یه زمین خالی هم پیدا نمیکنی که یا ساختمان نباشه یا در دست ساخت.

ویلا های جورواجور و اکثرا هم یا دولتی یا مجتمع های خصوصی.

داخل طرح های سالم سازی امنیت شنا خیلی بیشتره.یه غریق نجات هم هست که نظارت میکنه.

راضیه که تازه شنا یاد گرفته کلی داشت درس پس میداد.فاطمه زهرا هم داره سخت تمرین میکنه تا یاد بگیره.

ثمین کوچولو که اصلا ترسی از اب نداره.ولش میکنی صاف میره وسط اب، به هیچ وجه قابل کنترل نیست.

بچه ها نوبتی مواظب ثمین بودند.

بابا جونشون هم خارج از طرح روی زیلوکنار ساحل داشت یه خواب راحت میکرد .بنده خدا ابله گرفته نمیتونه شنا کنه.راستی این ابله امسال میهمان شمالیها بوده.امسال هر سه تا دخترامو گرفت و اختتامیه اون رو هم اقام اجرا فرمودند.الان هم اخراشه.ولی خیلی سخته.

ساعت هفت هم بر میگردیم خونه چون ایلجی ما شروع میشه .

خلاصه خدارو شکر میکنیم که یه نعمت عالی مثل دریا رو به ما عطا کرده که کنارش عطر خدارو حس میکنی.


[ جمعه 90/4/17 ] [ 10:49 صبح ] [ فارا عطایی ] [ نظر ]

با خلق خدا مهربان باش. از سخنان ناهنجار گرچه به مزاح باشد بر حذر باش. خلاف مگو گرچه به مطایبت باشد. از قسم خوردن هم اگر چه به راست، احتراز کن. چه ایستاده ای دست افتاده گیر و تا می توانی نماز را در اول وقت به جای آر.

با خلق خدا مهربان باش. از سخنان ناهنجار گرچه به مزاح باشد بر حذر باش. خلاف مگو گرچه به مطایبت باشد. از قسم خوردن هم اگر چه به راست، احتراز کن. چو ایستاده ای دست افتاده گیر و تا می توانی نماز را در اول وقت به جای آر.

انسان بیدار همواره کشیک نفس می کشد و پاسبان حرم دل است و واردات و صادرات دهان خود را می پاید و دار هستی را کارخانه ای بزرگ می یابد که با عمّال بیشمار " و ما یعلم جنود ربک الا هو" دست هم گرفته در کارند تا انسان بسازند و از عالمی تحویل به عالم دیگر دهند و می گوید که مروت نباشد که کفران شود و جبران نشود.

از شاه اولیا امیرالمومنین علی (ع) سوال کردند که وجود چیست؟ گفت:
به غیر وجود چیست؟

اما در باب شیوه پسندیده سکوت، حق است که :

هر که را اسرار حق آموختند
مُهر کردند و دهانش دوختند

هر که خاموش شد گویا شد. هر که چشم سر بست بینا شد. هر که مراقب است سرور است. چه این که کلید نیکبختی در مشت اوست و نگین پیروزی در انگشت او.

قیامت با توست نه در آخر طول زمانی. رسول الله (ص) به قیس ابن عاصم فرمود: "ان مع الدنیا آخره" .

از ماه شعبان که میقات شهر الله است، غسل توبه کن و لباس وفا و ولا از دل و جان محرم شو و از صمیم قلب لبیک گو و در خویشتن سفری کن و گرد کعبه عشق طواف کن که دستی از غیب برون آید و کاری بکند.

در روز، مشغله و آمد و شد و اسباب انصراف انسان بسیار زیاد است، بخلاف شب که هنگام آرامش قوله سبحانه: " انا سنلقی علیک قولا ثقیلا ان ناشئه الیل هی اشد و طئا و اقوم قیلا ان لک فی النهار سبحا طویلا". لذا اذکار و اوراد و خلوت را در شب تاثیری خاص است که در روز نیست، به خصوص در ثلث آخر لیل.

اهل الله گفتند که هیچ نوع از انواع اذکار و عبادات در ترقی درجات و مقامات معنوی کلمه طیبه "لا اله الا الله" ندارد. از این روی رسول خدا (ص) فرمود: " کل حسنه یعملها الرجل توزن یوم القیامه الا شهاده لا اله الا الله فانها لا توضع فی المیزان و وضعت السماوات و الارضون السبع و ما فیهن کان لا اله الا الله ارجح من ذلک" به پارسی این که: در روز رستاخیز هر کار نیک سنجیده شود جز گواهی دادن به لا اله الا الله که آن را در ترازو ننهند چه اگر در ترازو رود، آسمان ها و زمین های هفتگانه با وی برابری نکنند. کنایه از این که ثواب این کلمه را نهایت نبود و به شمار نیاید و هیچ چیز هم سنگ او نگردد.

در این اوان که بحمدالله با " لا اله الا الله" محشوری ، خوش آن که با دوست، حشر علی الدوام دارد. حبیبا همت بلند دار و از کمال اخلاص:

دوست بگو دوست بگو دوست دوست
تا نگری هر چه بود اوست اوست


[ یکشنبه 90/4/12 ] [ 1:36 صبح ] [ فارا عطایی ] [ نظر ]

این روزها به نظرم روزهای سختی از همه ی جوانب برای کشور ماست.به نظرم داره یه نوع هرج و مرج در امورات مختلفه به خصوص  سیاسی فرهنگی و اقتصادی چنبره زده بر اذهان مردم و نگرانیهارو زیاد میکنه.نمیدونم بازهم چه سودی عاید چه کسانی میشه از این وضع ؟خدا به خیر کنه؟ولی حق این ملت نیست که مسئولین اجازه بدن به خودشون که سهوا یا عمدا دست رو دست بذارن و مدیریت شایسته را بالکل کنار بذارن و دل مردم رو به درد بیارن.ا

تفاقهایی داره  برای بعضی از برنامه ها می افته که اگه مسئولیت انجامشو به یه دانش اموز جربزه دار هم بدن خوب حلش میکنه اما متاسفانه این اخبارا ی روز رو که نگاه میکنه میمونه که چطوری اینا انتخاب میشن ؟به همین سادگی البته به نظرم که بعضی از این اتفاقها نمیتونه سهوی باشه ؟

یه عده هستن که کارشون مانع تراشی بر سر برنامه های اجراییه که خوب پیش میره اما وسط کار ناتموم رها میشه. خدا به این ملت اجر بده و عاقبت به خیرشون کنه که با این همه مشکل بازهم با مناعت طبع به نظام وفادارن.دلم گهگاهی برای هممون میسوزه؟حیف این ملت نیست؟چرا مسئولین ما اجازه میدانداری به عده ایی رو میدن که براحتی بیت المال رو حیف کنن؟چرا متولیان فرهنگی ما به خصوص در عرصه ی سینما و ورزش ،اجازه ی خلق  اتفاقات عجیب و غریب رو   میدن؟این وضع تا کی ادامه داره؟یعنی خوابن؟یا اینکه تجمل گرایی و رفاه زدگی و سیاست بازی عزت و ازادگیشونو به اسارت دراورده؟مسئولین بیدار شوید.در این دیار شب بر اسمان نباید چادر زند که انوقت وقت نابودی ماست.سیاهی افق را ببینید.سال سال جهاد است.اینگونه ولایتمداری میکنید؟سیمرغ مراد باشید.از ماشینهای غربیتان فرود ایید و بر رخش رستم سوار شوید تا ایران بماند.

 

 


[ دوشنبه 90/4/6 ] [ 7:21 عصر ] [ فارا عطایی ] [ نظر ]

بارون رحمت الهی در حال باریدنه.با امروز سه روزه که یه بارون حسابی رو اوستا کریم تقدیم زمینهای تشنه ی شالیزار و مرکبات و صیفی جان مازندران کرده.کلی هم در مصرف برق داره صرفه جویی میشه .

هوا خنک خنک.الهی شکرت. همیشه نعمتتو بر این مردم خوب و مهربون و زحمتکش تقدیم کن.

دیرور بسیج فرهنگیان اداره یه جلسه سخنرانی با حضور اقای پیشنمازی مدیر شبکه قران رسانه ترتیب داده بود.صحبتها و خاطرات تربیتیشون خیلی جالب بود. این هم بگم که اقای پیشنمازی ساروی هستن.(اهل ساری)

خلاصه  سخنانش این بود که باید عاشق کارت باشی.بچه های مردم رو به اندازه بچه هات دوست داشته باشی و اینکه تمام مشکلاتی که در امر تربیت و اموزش در اموزش و پرورش ما وجود داره و بیشتر این طرحهای اموزشی و پرورشی با نواقص روبرو میشوند همه به خاطر اینه که مبانی اموزش و پرورش ما که توسط کارشناسان فن تدوین میشوند همه برگرفته از نظریات عالمان غربیست که با مغایر با انچیزیست که خداوند مهربان که به احوال بنده اش اگاه تر است میباشد.خدا خود انسان را آفریده و دستور تربیت او را هم در کتاب مقدس  واسمانی قرآن در قالب انسان شناسی قرانی اورده .

نظریه پردازان غربی هر روز دارن یه نظر میدن و روز بعد یکی دیگه نظرشون رد میکنه و نظر جدید ارائه میده و انسانها شدن ابزار ازمایشگاهی اونا و چه بلایی بر سر خلق خواهد امد، اما خداوند همراه با افرینش انسان دستور تربیت اوراهم داده و جدأ چقدر مسئولین اموزش و پرورش ما در تدوین کتابهای درسی نسبت به تربیت قرانی(اسلامی) تلاش نمودند.اگرچه کارهایی شده که خیلی کمه.

خودش یه خاطره تعریف کرد که می گفت :در یه جمعی با حضور بزرگان کشور ، در باره مسائل تربیتی مدارس صحبت میشد که یه دفعه به نفر از اون جمع با صدای بلند گفت :با این دانش اموزان اراذل و اوباش در مدارس چگونه برخورد کنیم.میگفت بار اول زیاد توجه نکردیم ولی دوباره باهمون لحن این حرفو زد .نگاش کردم دیدم یه هیکل درشت ورزشی هم داشت و معاون یکی از مدارس هم بود.فهمیدم که یه دست بزن هم داره.بهشون گفتم اقا ما در مدارسمون اراذل و اوباش نداریم .اگه اراذل و اوباشن ما ها باعثشیم.باید بریم رفتارمون رو درست کنیم.یه مربی سیرک میاد حیوانات وحشی را با یه سری رفتارای شرطی و یه تیکه گوشت اهلیش میکنه اونوقت مدارس ما میان بچه هایی که با زحمت تربیت کردن به اونا میسپارن چطور خروجیشون در میاد.اهلی یا وحشی؟بازهم تعریف میکرد میگفت که من دبیر دینی یکی از مدارس بودم خودم شاهد برخورد بد معاون مدرسه با بچه ها بودم..وقتی بچه ها زنگای تفریح میخواستن از کلاسها خارج بشن به سمت حیاط مدرسه و گهگاهی بعضیهاشون به تذکرات معاون مدرسه مبنی بر خروج زودتر از سالن کم توجهی میکردن و سریع خارج نمیشدن با این لحن انها را خارج میکرد.چخه چخه( اصطلاحی که برای حیوانات به کار میبرن یا جاجاجا برای هدایت مرغا)

البته از این نوع افراد الانه خیلی کمه، ولی این مطلب رو بیاد داشته باشیم که هرکس یه فرد را بکشه مثل اینه که همه جهانیان را کشته و بالعکس.پس چقدر یک معلم میتونه اثر گزار باشد.


[ جمعه 90/4/3 ] [ 11:18 صبح ] [ فارا عطایی ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

با ماه و مهر همسفر جاده های اسمانی باشید.
لینک دوستان
امکانات وب
head> تیر 90 - ماه و مهر